Panele dyskusyjne
Panel 1. Prowadzenie Wojciech Małecki (czwartek)
„Za i przeciw wdrożeniu idei STEM (STEAM) w polskich szkołach”
Celem panelu jest dyskusja pozytywnych i negatywnych aspektów wdrażania STEM w polskich szkołach, a także zainspirowanie uczestników do wdrażania elementów STEM w ich codziennej pracy dydaktycznej.
W trakcie panelu postaramy się odpowiedzieć na następujące pytania:
- Jakie korzyści płyną z wdrażania STEM (STEAM) w edukacji na poziomie podstawowym i średnim?
- Jakie wyzwania organizacyjne lub finansowe stoją na drodze implementacji STE(A)M w polskich szkołach?
- W jaki sposób nauczyciele mogą integrować elementy STEM w codziennej pracy dydaktycznej?
- Jak możemy zachęcić uczniów i ich rodziców do zaangażowania w projekty STE(A)M?
- Jakie istnieją różnice pomiędzy wdrażaniem STE(a)M w Polsce a w innych krajach europejskich?
- Jaką rolę odgrywa sztuka (komponent STEAM) w nauczaniu interdyscyplinarnym? Czy jest ona niezbędna
Liczymy na to, że dzięki dyskusji zaproponujemy rekomendacje dla nauczycieli i akademików, dotyczące wdrażania STEM w polskich szkołach
i uczelniach.
Panel 2. (piatek)
Prowadzenie: Małgorzata Wilczyńska Grześ (Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej) i Czesław Kruczek (zastępca dyrektora Departamentu Edukacji i Nauki WUM
- Uczenie się od innych. Jak realizuję ideę uczenia się przez całe życie? Refleksje uczniów, nauczycieli i uczestników KDE.
- Propozycja rozważenia następujących zagadnień:
- Jak ideę LLL mogą wspierać dobrą współpracą różne środowiska i instytucje?
- Edukacja formalna i pozaformalna – dwa przenikające się obszary kształcenia.
- Uczenie się przez całe życie a możliwości i zagrożenia Internetu.
- Wyzwania dla edukacji związane z problemem starzejącego się społeczeństwa.