8.30–10.30 |
Sesja Plenarna III Uczenie się dzieci i młodzieży Prowadzenie: dr hab. Roman Dolata, prof. UW, Aleksander Ławinski PTDE |
|
prof. dr hab. Łukasz Tomczyk, Między memem a szantażem. Współczesne oblicza cyberprzemocy wobec nauczycieli Maria Krogulec-Sobowiec, Moc fabuły baśni dydaktycznej w edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym Kinga Kusiak-Witek, Poczucie skuteczności edukacyjnej w percepcji nauczycieli przedszkola w perspektywie postedukacyjnej dr Anna Kreft, Rozwój kompetencji metapoznawczych u uczniów klas młodszych ze szkoły podstawowej – perspektywa diagnostyczna dr Aleksandra Jasińska-Maciążek, dr Sylwia Opozda-Suder, dr hab. Paweł Grygiel, prof. UJ, Maja Gajda, dr hab. Roman Dolata, prof. UW, Rozwój i walidacja Kwestionariusza „Stresu w środowisku szkolnym” (SESQ): pomiar stresu związanego z nauką, nauczycielami i rówieśnikami u uczniów szkół podstawowych Aleksander Ławiński, Kształtowanie rezyliencji uczestników międzynarodowego, szkolnego projektu edukacyjnego „Fala zmian. Młodzi ludzie walczą z powodzią” |
||
10.30–11.00 | Przerwa kawowa | |
Obrady w sekcjach | ||
11.00–13.00 |
Sala A. Uczenie się dla rozwoju ucznia Prowadzenie: Joanna Peter (MCDN, PTDE), dr Henryk Palkij, Egzamin maturalny z historii po przeminie ustrojowej w 1989 roku z perspektywy uczestnika w zachodzących zmianach
Maria Michlowicz, O wybranych strategiach oceniania. Kompetencje, doświadczenia, umiejętności
Teresa Bulska-Leśniak, Jedno zadnie – wiele wniosków
Monika Osika, Plakat na egzaminie maturalnym?
Bartosz Kondratek, Wyzwania w projektowaniu adaptacyjnego tekstu z języka polskiego jako języka obcego
|
Sala B. Edukacja matematyczno-przyrodnicza jako proces angazujacy ucznia, nauczyciela, studenta – od teorii do praktyki Prowadznie: Marek Legutko (PTDE), dr Maria Krystyna Szmigel, Mieczysław Sowa, Egzamin maturalny z geografii w latach 2005–2025 dr Małgorzata Krzeczkowska, Od teorii do praktyki – znaczenie informacji zwrotnej w edukacji przyszłych nauczycieli przedmiotów ścisłych dr hab. Paweł Grygiel, prof. UJ Małgorzata Iwanowska, dr Karolina Mroczyńska, Potrzeby w zakresie edukacji matematycznej współczesnego studenta na podstawie badań własnych |
13.00–13.45 | Lunch | |
13.45–14.45 |
Panel dyskusyjny Za i przeciw wdrożeniu idei (STEM) w polskich szkołach. Prowadzenie: Wojciech Małecki |
|
15.00–17.00 |
Sesja Plenarna IV Uczenie się dorosłych Prowadzenie: dr inż. Franciszek Wyrwa (PTDE), dr Marta Patelewicz, dr Katarzyna Piotrowska, Lubi, docenia i czuje, że potrafi – kto najczęściej a kto mniej chętnie uczy się w dorosłości? dr Michał Sitek, dr hab. Artur Pokropek, prof. IFiS PAN, Paweł Penszko, Umiejętności dorosłych w Polsce na tle międzynarodowym dr Henryk Szaleniec, Uczenie się seniorów w Krakowie – szanse i bariery dr Beata Papuda-Dolińska, dr Katarzyna Wiejak, Uniwersalne projektowanie diagnozy rozwoju poznawczego – przykład systemu diagnostycznego KAPP (Kompleksowa Analiza Procesów Poznawczych) Maria Foryś, Kompetencje liderskie i klimat bezpieczeństwa psychospołecznego jako zasoby przeciwdziałające wypaleniu zawodowemu kadry kierowniczej Joanna Ziewiec, Wykrywanie podejrzenia pierwszych objawów schizofazji u adolescentów i młodych dorosłych – wsparcie w przestrzeni wychowawczej i edukacyjnej Alina Król, Life Long Learning z perspektywy krakowskiego seniora |
|
17.00–17.15 |
Przerwa kawowa |
|
17.15–18.15 |
Warsztat 3. Wojciech Małecki, Uczymy się myśleć krytycznie i szacować - tworzymy i rozwiązujemy zadania Fermiego Warsztat 4. Wojciech Wator, Sztuczna inteligencja w edukacji Warsztat 5. Katarzyna Cieciura, Klucz do sukcesu- rola wymagań edukacyjnych w skutecznym uczeniu się |
|
18.30 |
Walne zebranie sprawozdawczo wyborcze Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Edukacyjnej Zapraszamy członków i sympatyków PTDE |