8.30–10.30
Sesja Plenarna III
Uczenie się dzieci i młodzieży
Prowadzenie: dr hab. Roman Dolata, prof. UW, Aleksander Ławinski PTDE
- prof. dr hab. Łukasz Tomczyk, Między memem a szantażem. Współczesne oblicza cyberprzemocy wobec nauczycieli
- Maria Krogulec-Sobowiec, Moc fabuły baśni dydaktycznej w edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Kinga Kusiak-Witek, Poczucie skuteczności edukacyjnej w percepcji nauczycieli przedszkola w perspektywie postedukacyjnej
- dr Anna Kreft, Rozwój kompetencji metapoznawczych u uczniów klas młodszych ze szkoły podstawowej – perspektywa diagnostyczna
- dr Aleksandra Jasińska-Maciążek, dr Sylwia Opozda-Suder, dr hab. Paweł Grygiel, prof. UJ, Maja Gajda, dr hab. Roman Dolata, prof. UW, Rozwój i walidacja Kwestionariusza „Stresu w środowisku szkolnym” (SESQ): pomiar stresu związanego z nauką, nauczycielami i rówieśnikami u uczniów szkół podstawowych
- Aleksander Ławiński, Kształtowanie rezyliencji uczestników międzynarodowego, szkolnego projektu edukacyjnego „Fala zmian. Młodzi ludzie walczą z powodzią”
10.30–11.00
Przerwa kawowa
11.00–13.00
Obrady w sekcjach
Sala A
Uczenie się dla rozwoju ucznia w kontekście przygotowania do egzaminów zewnętrznych – przedmioty humanistyczne
Prowadzenie: Joanna Peter (MCDN, PTDE), Mariola Kozak (MCDN)
- dr Henryk Palkij, Egzamin maturalny z historii po przeminie ustrojowej w 1989 roku z perspektywy uczestnika w zachodzących zmianach
- Maria Michlowicz, O wybranych strategiach oceniania. Kompetencje, doświadczenia, umiejętności
- Teresa Bulska-Leśniak, Jedno zadanie – wiele wniosków
- Monika Osika, Plakat na egzaminie maturalnym? O interpretacji tekstów ikonicznych na egzaminie z języka polskiego
- Bartosz Kondratek, Wyzwania w projektowaniu adaptacyjnego tekstu z języka polskiego jako języka obcego
Sala B
Edukacja matematyczno-przyrodnicza jako proces angazujacy ucznia, nauczyciela, studenta – od teorii do praktyki
Prowadznie: Marek Legutko (PTDE), Halina Pulchny (MCDN, PTDE)
- dr Horacy Dębowski, Między rzetelnością a trafnoscią. Ponad dwie dekady rozwoju zewnetrzych egzaminów zawodowych
- dr Małgorzata Krzeczkowska, prof. UJ, Od teorii do praktyki – znaczenie informacji zwrotnej w edukacji przyszłych nauczycieli przedmiotów ścisłych
- dr hab. Paweł Grygiel, prof. UJ, dr Aleksandra Jasińska-Maciążek, dr Kinga Karteczka-Świętek, dr Marek Muszyński, dr Anna Hawrot, Zeszyt. online jako narzędzie wspierające naukę matematyki: założenia i wstępne wyniki badania efektywności cyfrowej platformy edukacyjnej
- Małgorzata Iwanowska, Beata Wąsowska-Narojczyk, Nowe perspektywy nauczania problemowego matematyki
- dr Karolina Mroczyńska, Potrzeby w zakresie edukacji matematycznej współczesnego studenta na podstawie badań własnych
13.00–13.45
Lunch
13.45–14.45
Panel dyskusyjny
Za i przeciw wdrożeniu idei (STEM) w polskich szkołach
Prowadzenie: Wojciech Małecki, PTDE
15.00–17.00
Sesja Plenarna IV
Uczenie się dorosłych
Prowadzenie: dr inż. Franciszek Wyrwa (PTDE), dr Małgorzata Dutka-Mucha (MCDN, PTDE)
- dr Marta Patelewicz, dr Katarzyna Piotrowska, Lubi, docenia i czuje, że potrafi – kto najczęściej a kto mniej chętnie uczy się w dorosłości?
- dr Michał Sitek, dr hab. Artur Pokropek, prof. IFiS PAN, Paweł Penszko, Umiejętności dorosłych w Polsce na tle międzynarodowym
- dr Henryk Szaleniec, Uczenie się seniorów w Krakowie – szanse i bariery
- dr Beata Papuda-Dolińska, dr Katarzyna Wiejak, Uniwersalne projektowanie diagnozy rozwoju poznawczego – przykład systemu diagnostycznego KAPP (Kompleksowa Analiza Procesów Poznawczych)
- Maria Foryś, Bezpieczne środowisko pracy i edukacji — klimat psychologicznego bezpieczeństwa w prewencji wypalenia zawodowego
- Joanna Ziewiec, Wykrywanie podejrzenia pierwszych objawów schizofazji u adolescentów i młodych dorosłych – wsparcie w przestrzeni wychowawczej i edukacyjnej
- Alina Król, Life Long Learning z perspektywy krakowskiego seniora
17.00–17.15
Przerwa kawowa
17.15–18.15
Warsztat 3
Wojciech Małecki, Uczymy się myśleć krytycznie i szacować - tworzymy i rozwiązujemy zadania Fermiego
Warsztat 4
Wojciech Wator, Sztuczna inteligencja w edukacji
Warsztat 5
Katarzyna Cieciura, Klucz do sukcesu- rola wymagań edukacyjnych w skutecznym uczeniu się
18.30
Walne zebranie sprawozdawczo wyborcze Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Edukacyjnej
Zapraszamy członków i sympatyków PTDE