Konferencja PTDE 2025
Konferencja PTDE 2025

Program konferencji

18 września 2025

Pierwszy dzień XXXI Konferencji

 

Rejestracja uczestników 9.0010.00 

Zapraszamy na poranną kawę. 

9.0010.00 Rejestracja uczestników
10.0010.30 

Uroczyste otwarcie konferencji - wystąpienia Gości

10.3013.00

Sesja plenarna I

Rekonstrukcja edukacji w XXI wieku  

Prowadzenie: dr hab. Beata Udzik, prof. UAM,  
dr Henryk Szaleniec (PTDE)

prof. dr hab. Bolesław Niemierko, Ewolucja diagnostyki edukacyjnej. Hierarchie i typy uczenia się  

Janina Stojak, Zobacz więcej – diagnoza jako przestrzeń dialogu i współpracy otwierających na rozwój

dr Łukasz Cieślik, O wyzwaniach i zadaniach współczesnej szkoły

dr Krzysztof Wereszczyński, „Ucz się lub giń” – egzystencjalny wymiar uczenia się człowieka w praktycznej i teoretycznej perspektywie czasów współczesnych

dr Stanisław Plebański, Katarzyna Rzepczak-Generowicz, Katarzyna Kozioł, Pięć tysięcy tygodni uczącego się mózgu

Wojciech Małecki, Zanim obliczysz oszacuj. Znaczenie umiejętności szacowania w rozwijaniu kompetencji XXI wieku

Jerzy Paczkowski, Zmiana pokoleniowa a kompetencje przyszłości – kompetencje, oczekiwania i potrzeby

13.0013.45

Lunch

13.4514.45

Panel dyskusyjny 

Uczenie się od innych. Jak realizuję ideę uczenia się przez całe życie?

Prowadzenie: Małgorzata Wilczyńska Grześ Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej, Czesław Kruczek Departament i Edukacji i Nauki WUM z udziałem 
dr Gabrieli Olszowskiej Małopolskiego Kuratora Oświaty

15.0017.00 

Sesja plenarna II

Ocenianie uczenia się

Prowadzenie: prof. dr hab. Bolesław Niemierko,
dr Aleksandra Jasińska-Maciążek UW

dr hab. Jacek Stańdo, prof. PŁOcena pod kontrolą algorytmów? Rola nauczyciela w świecie edukacji wspieranej przez AI

dr hab. Grażyna Szyling, prof. dr hab. Maria Groenwald, O potrzebie przywrócenia namysłu nad trafnością diagnozowania edukacyjnego. Bliżej oceniania w klasie szkolonej  

Katarzyna Syrek, Dylematy uczenia, nauczania i oceniania w obliczu zmienności rozporządzeń

Edyta Wąsik, Nie tyko stopnie – jak naprawdę zobaczyć, że uczeń się uczy? Gromadzenie i analiza dowodów uczenia się w pracy nauczyciela. Od kompetencji przekrojowych do przedmiotowych w poszukiwaniu prawdziwego uczenia się

dr Malwina Gros, Oceny przedmiotowe a ocena indywidualnego postępu. Jak mierzyć sukces ucznia w zróżnicowanym systemie dydaktycznym? 

Szymon Grabowski, Łukasz Faliszek, Wielowymiarowość oceniania szkolnego. Jak formułowanie wymagań edukacyjnych pomaga w ewaluacji osiągnięć edukacyjnych ucznia?

Joanna Peter, Edukacja rozproszona, kompetencja skupione: mikropoświadczenia  i nowa logika uczenia się

17.0017.15 

Przerwa kawowa

17.1518.15 

Warsztaty 1. dr Krzysztof  Wereszczynski, Istota uczenia się. Czego i dlaczego musimy się uczyć przez całe życie 

Warsztat 2. Katarzyna Cieciura, Ocenianie, ktore dodaje skrzydel – jak wspierac ucznia zamiast go oceniać  

od 18.30 

Wycieczki po Krakowie zgodnie z wyborem trasy

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z Polityką prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce. Więcej →

Zmiany w Polityce Prywatności


Zgodnie z wymogami prawnymi nałożonymi przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w niniejszym Serwisie obowiązuje nowa Polityka prywatności, w której znajdują się wszystkie informacje dotyczące zbierania, przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników tego Serwisu.

Przypominamy ponadto, że dla prawidłowego działania serwisu używamy informacji zapisanych w plikach cookies. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies.

Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies w niniejszym Serwisie, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie Serwisu.

Polityka prywatności