9.00–10.00 | Rejestracja uczestników |
10.00–10.30 |
Uroczyste otwarcie konferencji - wystąpienia Gości |
10.30–13.00 |
Sesja plenarna I Rekonstrukcja edukacji w XXI wieku Prowadzenie: dr hab. Beata Udzik, prof. UAM, prof. dr hab. Bolesław Niemierko, Ewolucja diagnostyki edukacyjnej. Hierarchie i typy uczenia się Janina Stojak, Zobacz więcej – diagnoza jako przestrzeń dialogu i współpracy otwierających na rozwój dr Łukasz Cieślik, O wyzwaniach i zadaniach współczesnej szkoły dr Krzysztof Wereszczyński, „Ucz się lub giń” – egzystencjalny wymiar uczenia się człowieka w praktycznej i teoretycznej perspektywie czasów współczesnych dr Stanisław Plebański, Katarzyna Rzepczak-Generowicz, Katarzyna Kozioł, Pięć tysięcy tygodni uczącego się mózgu Wojciech Małecki, Zanim obliczysz oszacuj. Znaczenie umiejętności szacowania w rozwijaniu kompetencji XXI wieku Jerzy Paczkowski, Zmiana pokoleniowa a kompetencje przyszłości – kompetencje, oczekiwania i potrzeby |
13.00–13.45 |
Lunch |
13.45–14.45 |
Panel dyskusyjny Uczenie się od innych. Jak realizuję ideę uczenia się przez całe życie? Prowadzenie: Małgorzata Wilczyńska Grześ – Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej, Czesław Kruczek – Departament i Edukacji i Nauki WUM z udziałem |
15.00–17.00 |
Sesja plenarna II Ocenianie uczenia się Prowadzenie: prof. dr hab. Bolesław Niemierko, dr hab. Jacek Stańdo, prof. PŁ, Ocena pod kontrolą algorytmów? Rola nauczyciela w świecie edukacji wspieranej przez AI dr hab. Grażyna Szyling, prof. dr hab. Maria Groenwald, O potrzebie przywrócenia namysłu nad trafnością diagnozowania edukacyjnego. Bliżej oceniania w klasie szkolonej Katarzyna Syrek, Dylematy uczenia, nauczania i oceniania w obliczu zmienności rozporządzeń Edyta Wąsik, Nie tyko stopnie – jak naprawdę zobaczyć, że uczeń się uczy? Gromadzenie i analiza dowodów uczenia się w pracy nauczyciela. Od kompetencji przekrojowych do przedmiotowych w poszukiwaniu prawdziwego uczenia się dr Malwina Gros, Oceny przedmiotowe a ocena indywidualnego postępu. Jak mierzyć sukces ucznia w zróżnicowanym systemie dydaktycznym? Szymon Grabowski, Łukasz Faliszek, Wielowymiarowość oceniania szkolnego. Jak formułowanie wymagań edukacyjnych pomaga w ewaluacji osiągnięć edukacyjnych ucznia? Joanna Peter, Edukacja rozproszona, kompetencja skupione: mikropoświadczenia i nowa logika uczenia się |
17.00–17.15 |
Przerwa kawowa |
17.15–18.15 |
Warsztaty 1. dr Krzysztof Wereszczynski, Istota uczenia się. Czego i dlaczego musimy się uczyć przez całe życie Warsztat 2. Katarzyna Cieciura, Ocenianie, ktore dodaje skrzydel – jak wspierac ucznia zamiast go oceniać |
od 18.30 |
Wycieczki po Krakowie zgodnie z wyborem trasy |