Konferencja PTDE 2025
Konferencja PTDE 2025

Program konferencji

18 września 2025

Pierwszy dzień XXXI Konferencji

 

9.00–10.00

Miejsce konferencji: Krakow, ul. Igardena 6. Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego

Rejestracja uczestników:

 

10.00–10.30

Uroczyste otwarcie konferencji – wystąpienia Gości

 

10.30–13.00

Sesja plenarna I

Rekonstrukcja edukacji w XXI wieku

Prowadzenie: Marek Legutko (PTDE) dr Henryk Szaleniec (PTDE)

  • prof. dr hab. Bolesław Niemierko, Ewolucja diagnostyki edukacyjnej. Hierarchie i typy uczenia się
  • Janina Stojak, Zobacz więcej – diagnoza jako przestrzeń dialogu i współpracy otwierających na rozwój
  • dr Łukasz Cieślik, O wyzwaniach i zadaniach współczesnej szkoły
  • dr Krzysztof Wereszczyński, „Ucz się lub giń” – egzystencjalny wymiar uczenia się człowieka w praktycznej i teoretycznej perspektywie czasów współczesnych
  • dr Stanisław Plebański, Katarzyna Rzepczak-Generowicz, Katarzyna Kozieł, Pięć tysięcy tygodni uczącego się mózgu
  • Wojciech Małecki, Zanim obliczysz oszacuj. Znaczenie umiejętności szacowania w rozwijaniu kompetencji XXI wieku
  • Jerzy Paczkowski, Zmiana pokoleniowa a kompetencje przyszłości – kompetencje, oczekiwania i potrzeby

 

13.00–13.45

Lunch

 

13.45–14.45

Panel dyskusyjny

Uczenie się od innych. Jak realizuję ideę uczenia się przez całe życie?

Prowadzenie: Małgorzata Wilczyńska Grześ – Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej, Czesław Kruczek – Departament Edukacji i Nauki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, z udziałem dr Gabrieli Olszowskiej – Małopolskiego Kuratora Oświaty

 15.00–17.00

Sesja plenarna II

Ocenianie uczenia się

Prowadzenie: prof. dr hab. Bolesław Niemierko, dr Aleksandra Jasińska-Maciążek UW

  • dr hab. Jacek Stańdo, prof. PŁ, Ocena pod kontrolą algorytmów? Rola nauczyciela w świecie edukacji wspieranej przez AI
  • dr hab. Robert Zakrzewski, prof.UŁ, Nowe kierunki badań w CKE (2025–2026)
  • Katarzyna Syrek, Dylematy uczenia, nauczania i oceniania w obliczu zmienności rozporządzeń
  • Edyta Wąsik, Nie tyko stopnie – jak naprawdę zobaczyć, że uczeń się uczy? Gromadzenie i analiza dowodów uczenia się w pracy nauczyciela. Od kompetencji przekrojowych do przedmiotowych w poszukiwaniu prawdziwego uczenia się
  • dr Malwina Gros, Oceny przedmiotowe a ocena indywidualnego postępu. Jak mierzyć sukces ucznia w zróżnicowanym systemie dydaktycznym?
  • Szymon Grabowski, Łukasz Faliszek, Wielowymiarowość oceniania szkolnego. Jak formułowanie wymagań edukacyjnych pomaga w ewaluacji osiągnięć edukacyjnych ucznia?
  • Joanna Peter, Edukacja rozproszona, kompetencje skupione: mikropoświadczenia i nowa logika uczenia się

 

17.00–17.15

Przerwa kawowa

 

17.15–18.15

Warsztat 1

dr Krzysztof Wereszczynski, Istota uczenia się. Czego i dlaczego musimy się uczyć przez całe życie

Warsztat 2

Katarzyna Cieciura, Ocenianie, ktore dodaje skrzydel – jak wspierac ucznia zamiast go oceniać

 

od 18.30

Wycieczki po Krakowie zgodnie z wyborem trasy

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z Polityką prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce. Więcej →

Zmiany w Polityce Prywatności


Zgodnie z wymogami prawnymi nałożonymi przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w niniejszym Serwisie obowiązuje nowa Polityka prywatności, w której znajdują się wszystkie informacje dotyczące zbierania, przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników tego Serwisu.

Przypominamy ponadto, że dla prawidłowego działania serwisu używamy informacji zapisanych w plikach cookies. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies.

Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies w niniejszym Serwisie, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie Serwisu.

Polityka prywatności