Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS, Wydział Zamiejscowy w Sopocie, Zakład Psychologii Wspomagania Rozwoju. Główne kierunki działalności naukowej: dydaktyka, pomiar dydaktyczny, diagnostyka edukacyjna. Główne dzieła: Testy osiągnięć szkolnych. Podstawowe pojęcia i techniki obliczeniowe (1975); Pomiar sprawdzający w dydaktyce. Teoria i zastosowania (1990). Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki (2007). Diagnostyka edukacyjna (2009) →
Top 2% najbardziej wpływowych naukowców na świecie w 2022 r. i 2023 r. (ranking Uniwersytetu Stanforda i Elsevier). Profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego (Instytut Pedagogiki). Uzyskał stopień doktora filozofii (PhDr) na Uniwersytecie Karola w Pradze, Czechy oraz doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki (edukacja medialna, pedagogika społeczna) na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
zastępca kierownika Zespołu Dostępności Edukacji, liderka projektu UNICEF (ASA) „Szkoła dostępna dla wszystkich” w Instytucie Badań Edukacyjnych, doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, pedagożka specjalna. Autorka wielu publikacji w obszarze pracy z uczniami ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w szkołach ogólnodostępnych, diagnozy w edukacji, profesjonalizacji kadry pedagogicznej w edukacji włączającej.
Krzysztof Wereszczyński - doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, specjalność andragogiczna, magister historii o specjalności nauczycielskiej. Posiada 33-letni staż pracy w oświacie w charakterze nauczyciela, doradcy metodycznego, wizytatora i dyrektora ośrodka doskonalenia nauczycieli. Egzaminator maturalny z historii i wiedzy o społeczeństwie, arbiter Kolegium Arbitrażu Egzaminacyjnego przy dyrektorze CKE w Warszawie, Członek Komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli przy Wojewodzie Wielkopolskim. Posiada 23-letni staż pracy w szkolnictwie wyższym. Autor 41 artykułów w czasopismach ogólnopolskich i lokalnych o tematyce pedagogicznej i szkolne.
Koordynatorka egzaminu maturalnego z języka polskiego w Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie. Polonistka, wieloletnia nauczycielka liceum ogólnokształcącego w Krakowie, doradca metodyczny. W latach 1994-1999 uczestniczyła w pracach programu Nowa Matura.
Dr hab., profesor uczelni. Kierownik Katedry Polityki Oświaty i Społecznych Badań nad Edukacją Wydziału Pedagogicznego UW. Specjalizuje się w pomiarze edukacyjnym, ewaluacji instytucji edukacyjnych i problemach nierówności społecznych w edukacji. Kierował pracami zespołów badawczych, które we współpracy z systemem egzaminacyjnym (CKE, okręgowe komisje egzaminacyjne) rozwijały na potrzeby polskiego systemu oświaty metodologię edukacyjnej wartości dodanej. →
Ekspert Instytutu Badań Edukacyjnych w projekcie "Prowadzenie i rozwój Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji jako narzędzia wspierającego uczenie przez całe życie" (ZRK3), product owner czatbotki Zeterka; wykładowca na Wydziale Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego, zajmujący się filozofią średniowieczną, a także zagadnieniami związanymi z logiką, teologią i sztuczną inteligencją; redaktor naczelny czasopisma naukowego "Edukacja Filozoficzna".
Magister pedagogiki, Absolwent Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej „Ignatianum” w Krakowie (obecnie Akademia „Ignatianum”). Ukończył studia podyplomowe Edukacja i Rehabilitacja Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną (oligofrenopedagogika) na Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. →
Pracuje w Katedrze Psychologii Dydaktyki Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Jej zainteresowania naukowe obejmują zagadnienia związane z kształtowaniem klimatu psychologicznego bezpieczeństwa w organizacjach i instytucjach edukacyjnych, przeciwdziałaniem wypaleniu zawodowemu oraz wspieraniem dobrostanu psychospołecznego w środowiskach pracy.
Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego i wiceprezes Fundacji Evidence Institute.
Magister chemii, absolwent Wydziału Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie uzyskał również kwalifikacje pedagogiczne do pracy nauczycielskiej, aktualnie doktorant w Szkole Doktorskiej Nauk Ścisłych i Przyrodniczych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członek Grupy Polskich Młodych Krystalografów, popularyzującej naukę (w szczególności krystalografię i nauki pokrewne)→
Dr hab., prof. UG, pracuje w Zakładzie Badań nad Dzieciństwem i Szkołą, Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. →
Dr hab., socjolog, pracownik Zakładu Pedagogiki Zdrowia w Instytucie Pedagogiki UJ. →
Socjolog, doktor, pracuje w Instytucie Badań Edukacyjnych, prowadzi także badania w Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i na Uniwersytecie Jagiellońskim. W IBE aktualnie koncentruje się nad analizą danych administracyjnych związanych z analizą losów absolwentów szkół ponadpodstawowych.
Dr hab. Maciej Jakubowski pracuje na Wydziale Nauk Ekonomicznych. Jego badania koncentrują się na statystycznych metodach oceny polityk publicznych i analizie międzynarodowych badań umiejętności uczniów i dorosłych. Pełnił funkcję wiceministra edukacji w latach 2012-2014.
W 2014 roku założył Fundację Evidence Institute, aby promować wykorzystanie badań w praktyce nauczania i budowaniu polityki edukacyjnej. Wcześniej pracował w OECD w zespole badania PISA w latach 2008-2012 →
Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, ekspert z zakresu badań społecznych i analizy danych ilościowych. →
adiunkt na Wydziale Chemii UJ w Krakowie. Entuzjastka edukacji formalnej i nieformalnej. Edukator domowy i popularyzatorka nauki. Kocha uczyć innych, ale sama też lubi się uczyć. Tworzy własne pomoce dydaktyczne do chemii, w tym do nauczania metodą Montessori. →
doktor nauk społecznych. Pedagog edukacji przedszkolnej i kształcenia specjalnego. Specjalista i edukator w zakresie komunikacji werbalnej. Autor licznych publikacji na temat zagrożeń dzieci we współczesnym świecie, pedagogiki, andragogiki. Jest w trakcie wydania książki pt” Zachowania prospołeczne dzieci w wieku przedszkolnym”
Matematyk, specjalizacja dydaktyka matematyki i diagnostyka edukacyjna. Współautor podstaw programowych, programów i podręczników nauczania matematyki i informatyki. →
Nauczyciel konsultant Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze, trener i coach, moderator sieci współpracy, doradca ds. wspomagania rozwoju szkół oraz zarządzania strategicznego w oświacie. →
Fizyk, absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. Członek Zarządu PTDE przez 19 lat. →
Polonistka, nauczyciel w różnych typach szkół. Od 1999 roku związana z systemem egzaminów zewnętrznych. Studia podyplomowe w zakresie przygotowania kadry do prowadzenia kształcenia na odległość odbyła na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Jagiellońskim w 2008 roku.
polonista, edukator, rzeczoznawca MEiN ds. podręczników szkolnych, autorka artykułów metodycznych i materiałów dotyczących włączania kompetencji kluczowych do procesu dydaktycznego, współautorka serii podręczników Do Itaki oraz programów nauczania, a także innowacji pedagogicznych, np. klas z brydżem sportowym.→
Nauczyciel matematyki w szkole na różnych poziomach edukacyjnych. Doradca i konsultant w latach 1993-2018 w ODN w Słupsku. Organizator i koordynator konkursów matematycznych. Egzaminator egzaminów maturalnych i gimnazjalnych z matematyki. Obecnie ekspert PODN w Słupsku w zakresie matematyki.
Po ukończeniu studiów w UJ pracował jako nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie i obronił pracę doktorską. Od 1993 był konsultantem w WODN w Krakowie i kierownikiem Ośrodka Edukacji Obywatelskiej i Ekonomicznej. →
W latach 1999-2024 związana była z systemem egzaminów zewnętrznych. Jako pracownik Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie zajmowała się wynikami egzaminów. Od 2024 roku pracuje w Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Krakowie, w Wydziale Badań i Analiz. Jest autorką i współautorką materiałów dydaktycznych, a także członkiem zespołu redakcyjnego krakowskiego „Hejnału Oświatowego”. →
Doktorat w zakresie dydaktyki fizyki: Efektywność gier dydaktycznych wspomaganych środkami audiowizualnymi w nauczaniu i uczeniu się fizyki (UAM Poznań 1987). Nauczyciel fizyki w III Liceum Ogólnokształcącym w Kaliszu w latach 1975 – 2018, doradca metodyczny fizyki i astronomii przy ODN w Kaliszu, wykładowca Akademii Kaliskiej. W roku 2016 otrzymał tytuł honorowego profesora oświaty. →
Dr hab. Artur Pokropek, Prof. IFiS PAN, jest kierownikiem Zakładu Obliczeniowych Nauk Społecznych w Instytucie Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk oraz członkiem Zespołu Studiów Międzynarodowych w Instytucie Badań Edukacyjnych (IBE) w Warszawie. Jego profil w unikalny sposób łączy doświadczenie w badaniach społecznych i medycznych. Jego główne obszary badawcze to statystyka, psychometria i uczenie maszynowe. Zaplanował, zaprojektował i przeprowadził wiele projektów badawczych. Opublikował ponad 100 prac naukowych i kierował kilkudziesięcioma projektami badawczymi.→
dr hab. profesor Politechniki Łódzkiej, zastępca Dyrektora Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki Politechniki Łódzkiej, Koordynator rządowego projektu: „e – podręczniki do kształcenia ogólnego” w zakresie matematyki i informatyki.
Przez kilka lat był prezesem Stowarzyszenia Edukatorów. Jest współzałożycielem Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Edukacyjnej i od 2004 roku przez 19 lat był przewodniczącym Zarządu Głównego PTDE. →
Doktor nauk o ziemi z zakresu dydaktyki geografii, nauczyciel dyplomowany geografii, konsultant WOM w Krakowie, wicedyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie. →
Polonistka, doktor nauk humanistycznych w dziedzinie pedagogika. Adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego, Dyrektor Centrum Kształcenia Nauczycieli UG.
Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół dydaktyki, oceniania szkolnego i diagnostyki edukacyjnej. Autorka książki: „Nauczycielskie praktyki oceniania poza standardami” i wielu artykułów naukowych.
prof. UAM dr hab., językoznawczyni, kierownik Zakładu Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego w Instytucie Filologii Polskiej UAM w Poznaniu, nauczycielka akademicka i szkolna, arbiter i egzaminator w zakresie egzaminu maturalnego z języka polskiego, członek Komitetu Okręgowego Olimpiady Literatury i Języka Polskiego w Poznaniu. →
Dr inż. Franciszek Wyrwa doświadczony edukator i menedżer oświaty. Absolwent Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Studia podyplomowe: zarządzanie oświatą, technologia informacyjna i informatyka, komputerowe wspomaganie prac inżynierskich. →
Doktor. Starszy wykładowca na Wydziale Psychologii i Kognitywistyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.→
Jest absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego. W 2010 roku Rada Wydziału Chemii UŁ nadała Robertowi Zakrzewskiemu stopień doktora habilitowanego nauk chemicznych. →
Doktor, socjolog i psychometra, przez wiele lat związany z Instytutem Badań Edukacyjnych, najpierw w ramach zespołu rozwijającego wskaźniki Edukacyjnej Wartości Dodanej, a w ostatnich latach system monitorowania losów absolwentów szkół kształcących zawodowo. →