Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS, Wydział Zamiejscowy w Sopocie, Zakład Psychologii Wspomagania Rozwoju. Główne kierunki działalności naukowej: dydaktyka, pomiar dydaktyczny, diagnostyka edukacyjna. Główne dzieła: Testy osiągnięć szkolnych. Podstawowe pojęcia i techniki obliczeniowe (1975); Pomiar sprawdzający w dydaktyce. Teoria i zastosowania (1990). Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki (2007). Diagnostyka edukacyjna (2009) →
Profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego (Instytut Pedagogiki). Uzyskał stopień doktora filozofii (PhDr) na Uniwersytecie Karola w Pradze, Czechy oraz doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki (edukacja medialna, pedagogika społeczna) na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Top 2% najbardziej wpływowych naukowców na świecie w 2022 r. i 2023 r. (ranking Uniwersytetu Stanforda i Elsevier).
zastępca kierownika Zespołu Dostępności Edukacji, liderka projektu UNICEF (ASA) „Szkoła dostępna dla wszystkich” w Instytucie Badań Edukacyjnych, doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, pedagożka specjalna. Autorka wielu publikacji w obszarze pracy z uczniami ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w szkołach ogólnodostępnych, diagnozy w edukacji, profesjonalizacji kadry pedagogicznej w edukacji włączającej.
doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, pedagog z 17-letnim doświadczeniem w oświacie, wykładowczyni akademicka w Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim. Specjalizuje się w edukacji zdrowotnej, wychowaniu fizycznym, promocji zdrowego stylu życia oraz nowoczesnych koncepcjach kształcenia. Jej praca koncentruje się na kształceniu przyszłych nauczycieli oraz wdrażaniu innowacyjnych metod dydaktycznych, które wspierają rozwój psychofizyczny i społeczny uczniów.
Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, specjalność andragogiczna, magister historii o specjalności nauczycielskiej. Posiada 33-letni staż pracy w oświacie w charakterze nauczyciela, doradcy metodycznego, wizytatora i dyrektora ośrodka doskonalenia nauczycieli. Egzaminator maturalny z historii i wiedzy o społeczeństwie, arbiter Kolegium Arbitrażu Egzaminacyjnego przy dyrektorze CKE w Warszawie, Członek Komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli przy Wojewodzie Wielkopolskim. Posiada 23-letni staż pracy w szkolnictwie wyższym. Autor 41 artykułów w czasopismach ogólnopolskich i lokalnych o tematyce pedagogicznej i szkolne.
Pracownik Departamentu Edukacji Urzędu Marszałkowego Województwa Pomorskiego, w którym zajmuje się polityką edukacyjną i szkolnictwem regionalnym. W latach 2011 – 2023 pracował w Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Gdańsku, gdzie zajmował analizą wyniki egzaminów zewnętrznych.
doktorka w dziedzinie nauk społecznych, przez wiele lat związana z Instytutem Socjologii Uniwersytetu Łódzkiego. Ekspertka do spraw badań w Instytucie Badań Edukacyjnych – Państwowym Instytucie Badawczym. W pracy naukowej i badawczej zajmuje się zagadnieniami związanymi ze strukturą społeczną, jakością życia, edukacją, ostatnio koncentruje się na uczeniu się osób dorosłych.
doktor nauk humanistycznych w dziedzinie psychologii (Wydział Psychologii UW), ekspert ds. badań i analiz ilościowych w Instytucie Badań Edukacyjnych – Państwowym Instytucie Badawczym, nauczyciel akademicki w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz redaktor statystyczny w czasopiśmie „Polish Sociological Review”. W pracy zawodowej zajmuje się przede wszystkim metodologią badań ilościowych i statystyką prowadząc zajęcia dla studentów, doktorantów oraz kadry naukowo-badawczej. Jej zainteresowania badawcze skupiają się przede wszystkim na edukacji osób dorosłych oraz procesach poznawczych w tym głównie na myśleniu kontrfaktycznym.
Nadia Lutsan, Doctor of Pedagogical Sciences, Professor at Vasyl Stefanyk Precarpathian National University.
Her scientific interests cover a wide range of current issues related to the professional training of teaching staff, in particular: problems of upbringing and education of children of preschool age and primary school age, pedagogical education in the European educational space, educational innovative projects, professional training of pedagogical personnel.
Wieloletnia nauczycielka matematyki i informatyki, egzaminatorka maturalna i egzaminatorka sprawdzianu. Pracownik Kuratorium Oświaty w Krakowie Delegatury w Tarnowie.
Studia podyplomowe z zakresu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, miłośniczka pedagogiki, dydaktyki i filozofii.
Monika Osika – absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, polonistka, nauczyciel dyplomowany, egzaminator egzaminu maturalnego z języka polskiego oraz egzaminu ósmoklasisty. Pracownik Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie (Pracownia matur).
doktorantka Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie w dyscyplinie pedagogiki, w ramach dysertacji tworzy pedagogiczny model wykrywania i systemowego wsparcia adolescentów ze schizofazją. Aktywna zawodowo logopeda, logoterapeutka w trakcie Szkoły Logoterapii i Analizy Egzystencjalnej w Krakowie, absolwentka studiów magisterskich na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna doktorantka Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie w dyscyplinie pedagogiki.
Psycholog, absolwentka studiów doktoranckich z psychologii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, badaczka efektywności kształcenia, współtwórczyni aplikacji komputerowej wspierającej obserwację procesów nauczania w klasie.
Dr nauk humanistycznych. Dyrektor Instytutu Studiów Edukacyjnych Akademii Nauk Stosowanych w Raciborzu .Autorka ok. 80 artykułów naukowych, redaktor 8 publikacji naukowych.
Ekspert w dziedzinie zarządzania oświatą. Od 1995 r. była dyrektorem kolejno w szkole podstawowej, gimnazjum, w zespole szkół. W latach 2006-2015 zastępca prezydenta Miasta Racibórz w zakresie spraw społecznych, w tym oświatowych.
mgr inż. elektryk z uprawnieniami pedagogicznymi, nauczyciel dyplomowany, edukator programów: Nowa Szkoła, Nowa Szkoła Zawodowa, Ocenianie w Nowej Szkole, doradca metodyczny (1993-1999), nauczyciel konsultant, kierownik pracowni w Świętokrzyskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli (2000-2014), dyrektor Niepublicznego Instytutu Kształcenia Ustawicznego "Centrum Kreatywności Zawodowej" w Krakowie (2015-2016), dyrektor Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli PERITUS w Tarnowie (2018-2021), obecnie Dyrektor Instytutu Nowoczesnych Specjalizacji i Kwalifikacji Zawodowych Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach.
Studia podyplomowe z zakresu: pomiaru dydaktycznego i egzaminowania, nauczania na odległość, umiejętności skutecznego nauczania w szkolnictwie zawodowym, Informatyka w Szkole oraz studia podyplomowe dla Moderatorów Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli ukończyła studiując w Gdańsku, Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach i Kielcach. Kilkakrotnie była współautorką podstaw programowych kształcenia w zawodach oraz programów nauczania o strukturze przedmiotowej i modułowej dla zawodów elektryk, technik elektryk, elektromechanik.
Koordynatorka egzaminu maturalnego z języka polskiego w Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie. Polonistka, wieloletnia nauczycielka liceum ogólnokształcącego w Krakowie, doradca metodyczny. W latach 1994-1999 uczestniczyła w pracach programu Nowa Matura.
Dr hab., profesor uczelni. Kierownik Katedry Polityki Oświaty i Społecznych Badań nad Edukacją Wydziału Pedagogicznego UW. Specjalizuje się w pomiarze edukacyjnym, ewaluacji instytucji edukacyjnych i problemach nierówności społecznych w edukacji. Kierował pracami zespołów badawczych, które we współpracy z systemem egzaminacyjnym (CKE, okręgowe komisje egzaminacyjne) rozwijały na potrzeby polskiego systemu oświaty metodologię edukacyjnej wartości dodanej. →
Ekspert Instytutu Badań Edukacyjnych w projekcie "Prowadzenie i rozwój Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji jako narzędzia wspierającego uczenie przez całe życie" (ZRK3), product owner czatbotki Zeterka; wykładowca na Wydziale Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego, zajmujący się filozofią średniowieczną, a także zagadnieniami związanymi z logiką, teologią i sztuczną inteligencją; redaktor naczelny czasopisma naukowego "Edukacja Filozoficzna".
Magister pedagogiki, Absolwent Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej „Ignatianum” w Krakowie (obecnie Akademia „Ignatianum”). Ukończył studia podyplomowe Edukacja i Rehabilitacja Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną (oligofrenopedagogika) na Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. →
Pracuje w Katedrze Psychologii Dydaktyki Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Jej zainteresowania naukowe obejmują zagadnienia związane z kształtowaniem klimatu psychologicznego bezpieczeństwa w organizacjach i instytucjach edukacyjnych, przeciwdziałaniem wypaleniu zawodowemu oraz wspieraniem dobrostanu psychospołecznego w środowiskach pracy.
Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego i wiceprezes Fundacji Evidence Institute.
Magister chemii, absolwent Wydziału Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie uzyskał również kwalifikacje pedagogiczne do pracy nauczycielskiej, aktualnie doktorant w Szkole Doktorskiej Nauk Ścisłych i Przyrodniczych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członek Grupy Polskich Młodych Krystalografów, popularyzującej naukę (w szczególności krystalografię i nauki pokrewne)→
Dr hab., prof. UG, pracuje w Zakładzie Badań nad Dzieciństwem i Szkołą, Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. →
Dr hab., socjolog, pracownik Zakładu Pedagogiki Zdrowia w Instytucie Pedagogiki UJ. →
Socjolog, doktor, pracuje w Instytucie Badań Edukacyjnych, prowadzi także badania w Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i na Uniwersytecie Jagiellońskim. W IBE aktualnie koncentruje się nad analizą danych administracyjnych związanych z analizą losów absolwentów szkół ponadpodstawowych.
Jest konsultantem w zakresie matematyki w Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjnych i Szkoleń. Przez kilkanaście lat pracowała w szkole jako nauczyciel matematyki. →
Dr hab. Maciej Jakubowski pracuje na Wydziale Nauk Ekonomicznych. Jego badania koncentrują się na statystycznych metodach oceny polityk publicznych i analizie międzynarodowych badań umiejętności uczniów i dorosłych. Pełnił funkcję wiceministra edukacji w latach 2012-2014.
W 2014 roku założył Fundację Evidence Institute, aby promować wykorzystanie badań w praktyce nauczania i budowaniu polityki edukacyjnej. Wcześniej pracował w OECD w zespole badania PISA w latach 2008-2012 →
Dr Aleksandra Jasińska-Maciążek – pedagog, adiunkt na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego oraz Kierownik Zespołu Badań Ilościowych i Eksperymentalnych w Instytucie Badań Edukacyjnych. Ekspertka w zakresie projektowania i realizacji badań edukacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem metodologii ilościowej i zaawansowanych analiz statystycznych. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu i realizowaniu projektów badawczych krajowych i międzynarodowych.
mgr chemii, nauczyciel dyplomowany, nauczyciel chemii w III Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu. Ukończyła studia podyplomowe Eksperyment w nauczaniu chemii i ochrony środowiska. Koordynuje działania związane z przygotowaniem Dnia Przyrodniczego podczas Szkolnych Spotkań z Nauką „Copernicus Science”. →
doktor nauk biologicznych, nauczyciel konsultant w Pomorskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku.
Zajmuje się diagnozowaniem potrzeb nauczycieli, organizuje i prowadzi szkolenia z zakresu pracy z uczniem zdolnym, nauczania przedmiotów przyrodniczych, diagnozy edukacyjnej dla nauczycieli oraz kadry zarządzającej. Koordynuje nauczycielskie sieci współpracy i samokształcenia oraz realizuje systemowe wspomaganie rozwoju pomorskich szkół.
adiunkt na Wydziale Chemii UJ w Krakowie. Entuzjastka edukacji formalnej i nieformalnej. Edukator domowy i popularyzatorka nauki. Kocha uczyć innych, ale sama też lubi się uczyć. Tworzy własne pomoce dydaktyczne do chemii, w tym do nauczania metodą Montessori. →
doktor nauk społecznych. Pedagog edukacji przedszkolnej i kształcenia specjalnego. Specjalista i edukator w zakresie komunikacji werbalnej. Autor licznych publikacji na temat zagrożeń dzieci we współczesnym świecie, pedagogiki, andragogiki. Jest w trakcie wydania książki pt” Zachowania prospołeczne dzieci w wieku przedszkolnym”
Matematyk, specjalizacja dydaktyka matematyki i diagnostyka edukacyjna. Współautor podstaw programowych, programów i podręczników nauczania matematyki i informatyki. →
Nauczyciel konsultant Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze, trener i coach, moderator sieci współpracy, doradca ds. wspomagania rozwoju szkół oraz zarządzania strategicznego w oświacie. →
Fizyk, absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. Członek Zarządu PTDE przez 19 lat. →
Polonistka, nauczyciel w różnych typach szkół. Od 1999 roku związana z systemem egzaminów zewnętrznych. Studia podyplomowe w zakresie przygotowania kadry do prowadzenia kształcenia na odległość odbyła na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Jagiellońskim w 2008 roku.
doktor nauk matematycznych, informatyk, tyflopedagog, surdopedagog, diagnosta i terapeuta pedagogiczny, tutor akademicki egzaminator OKE w Gdańsku, członek Stowarzyszenia Edukacji Matematycznej, członek Polskiego Towarzystwa Kobiet w Matematyce
Pracuje w Instytucie Matematyki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, gdzie od wielu lat przygotowuje studentów matematyki do wykonywania zawodu nauczyciela oraz prowadzi badania z zakresu interdyscyplinarnych zastosowań matematyki.
Prowadzi również badania nad profilem zdolności matematycznych dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu.
Kierownik wielu projektów dydaktycznych, m.in. Bydgoskie Impresje Matematyczne w ramach programu Społeczna Odpowiedzialność Nauki (MEiN) oraz Etiudy matematyczne dla ósmoklasistów (mPotęga).
polonista, edukator, rzeczoznawca MEiN ds. podręczników szkolnych, autorka artykułów metodycznych i materiałów dotyczących włączania kompetencji kluczowych do procesu dydaktycznego, współautorka serii podręczników Do Itaki oraz programów nauczania, a także innowacji pedagogicznych, np. klas z brydżem sportowym.→
Nauczyciel matematyki w szkole na różnych poziomach edukacyjnych. Doradca, konsultant i ekspert w latach 1993-2023 w PODN w Słupsku. Organizator i koordynator konkursów matematycznych. Egzaminator egzaminów maturalnych i gimnazjalnych z matematyki. Autor kilkudziesięciu artykułów dotyczących diagnozowania pracy szkoły, oceniania uczniów, analizy i wykorzystania w szkole wyników egzaminów zewnętrznych, nauczania matematyki.
Po ukończeniu studiów w UJ pracował jako nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie i obronił pracę doktorską. Od 1993 był konsultantem w WODN w Krakowie i kierownikiem Ośrodka Edukacji Obywatelskiej i Ekonomicznej. →
W latach 1999-2024 związana była z systemem egzaminów zewnętrznych. Jako pracownik Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie zajmowała się wynikami egzaminów. Od 2024 roku pracuje w Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Krakowie, w Wydziale Badań i Analiz. Jest autorką i współautorką materiałów dydaktycznych, a także członkiem zespołu redakcyjnego krakowskiego „Hejnału Oświatowego”. →
Doktorat w zakresie dydaktyki fizyki: Efektywność gier dydaktycznych wspomaganych środkami audiowizualnymi w nauczaniu i uczeniu się fizyki (UAM Poznań 1987). Nauczyciel fizyki w III Liceum Ogólnokształcącym w Kaliszu w latach 1975 – 2018, doradca metodyczny fizyki i astronomii przy ODN w Kaliszu, wykładowca Akademii Kaliskiej. W roku 2016 otrzymał tytuł honorowego profesora oświaty. →
Dr hab. Artur Pokropek, Prof. IFiS PAN, jest kierownikiem Zakładu Obliczeniowych Nauk Społecznych w Instytucie Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk oraz członkiem Zespołu Studiów Międzynarodowych w Instytucie Badań Edukacyjnych (IBE) w Warszawie. Jego profil w unikalny sposób łączy doświadczenie w badaniach społecznych i medycznych. Jego główne obszary badawcze to statystyka, psychometria i uczenie maszynowe. Zaplanował, zaprojektował i przeprowadził wiele projektów badawczych. Opublikował ponad 100 prac naukowych i kierował kilkudziesięcioma projektami badawczymi.→
mgr biologii, nauczyciel dyplomowany, koordynator egzaminu maturalnego z biologii, nauczyciel biologii w III Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu oraz w Szkole Podstawowej „Edukator”. Ukończyła studia podyplomowe Ochrona Środowiska i Szkoły Promującej Zdrowie. Wspiera działania zdrowotne i charytatywne organizowane na forum miasta i szkoły. →
dr hab. profesor Politechniki Łódzkiej, zastępca Dyrektora Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki Politechniki Łódzkiej, Koordynator rządowego projektu: „e – podręczniki do kształcenia ogólnego” w zakresie matematyki i informatyki.
Przez kilka lat był prezesem Stowarzyszenia Edukatorów. Jest współzałożycielem Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Edukacyjnej i od 2004 roku przez 19 lat był przewodniczącym Zarządu Głównego PTDE. →
Doktor nauk o ziemi z zakresu dydaktyki geografii, nauczyciel dyplomowany geografii, konsultant WOM w Krakowie, wicedyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie. →
Polonistka, doktor nauk humanistycznych w dziedzinie pedagogika. Adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego, Dyrektor Centrum Kształcenia Nauczycieli UG.
Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół dydaktyki, oceniania szkolnego i diagnostyki edukacyjnej. Autorka książki: „Nauczycielskie praktyki oceniania poza standardami” i wielu artykułów naukowych.
prof. UAM dr hab., językoznawczyni, kierownik Zakładu Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego w Instytucie Filologii Polskiej UAM w Poznaniu, nauczycielka akademicka i szkolna, arbiter i egzaminator w zakresie egzaminu maturalnego z języka polskiego, członek Komitetu Okręgowego Olimpiady Literatury i Języka Polskiego w Poznaniu. →
Jest nauczycielką konsultantką ds. edukacji matematycznej w Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Warszawie. Wcześniej była doradcą metodycznym oraz nauczycielką matematyki; Koordynator międzywydzialowego zespolu nauczycieli konsultantów MSCDN ds.matematyki. →
Dr inż. Franciszek Wyrwa doświadczony edukator i menedżer oświaty. Absolwent Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Studia podyplomowe: zarządzanie oświatą, technologia informacyjna i informatyka, komputerowe wspomaganie prac inżynierskich. →
Doktor. Starszy wykładowca na Wydziale Psychologii i Kognitywistyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.→
Jest absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego. W 2010 roku Rada Wydziału Chemii UŁ nadała Robertowi Zakrzewskiemu stopień doktora habilitowanego nauk chemicznych. →
Doktor, socjolog i psychometra, przez wiele lat związany z Instytutem Badań Edukacyjnych, najpierw w ramach zespołu rozwijającego wskaźniki Edukacyjnej Wartości Dodanej, a w ostatnich latach system monitorowania losów absolwentów szkół kształcących zawodowo. →