Konferencja PTDE 2025
Konferencja PTDE 2025

Program konferencji

20 września 2025

Trzeci dzień XXXI Konferencji

8.30–10.30

Obrady w Sekcjach

Sala A

Nauczanie i uczenie się w szkole podstawowej – wyzwania selekcyjne, demograficzne, innowacyjne i kompetencje przyszłości

Prowadzenie: Maria Michlowicz (OKE w Krakowie), Jerzy Matwijko (OKE w Krakowie), PTDE

  • Marek Gumowski, Zmiany demograficzne jako determinanta funkcjonowania szkół podstawowych w województwie pomorskim w latach 2030–2040
  • dr Sylwia Opozda-Suder, dr Aleksandra Jasińska-Maciążek, dr hab. Paweł Grygiel, prof. UJ, dr hab. Roman Dolata, prof. UW, Rewizja i rozszerzenie polskiej wersji Kwestionariusza Szkolnego Dobrostanu Ucznia (SSWQ-PL-R): właściwości psychometryczne na podstawie dwóch badań z udziałem uczniów szkół podstawowych
  • dr Ludmiła Nowacka, Edukacja poprzez kulturę działalności Raciborskiego Centrum Kultury
  • dr Nadia Lutsan, Innovative strategies to support Ukrainian refugees in the new school environment of Poland (Innowacyjne strategie wsparcia ukraińskich uchodźców w nowym środowisku szkolnym w Polsce)
  • Maria Krogulec-Sobowiec, Kwalifikacja wolnorynkowa „Kształtowanie u dzieci i młodzieży kompetencji przyszłości z wykorzystaniem gier dydaktycznych” w ramach uczenia się przez całe życie

 

Sala B

Monitorowanie karier absolwentów w kontekście egzaminów zewnętrznych

Prowadzenie: dr Henryk Palkij (OKE w Krakowie), PTDE, dr Henryk Szaleniec, PTDE

  • dr hab. Roman Dolata, prof. UW, dr Aleksandra Jasińska-Maciążek, dr hab. Barbara Murawska, Lokalizacja szkoły podstawowej a dostęp do prestiżowych liceów: analiza przestrzennych mechanizmów selekcji
  • dr Tomasz Żółtak, Rozwój systemu monitoringu karier absolwentów szkół ponadpodstawowych naprzeciw potrzebom regionów i edukacji włączającej
  • dr Grzegorz Humenny, Monitoring karier absolwentów szkół ponadpodstawowych jako źródło informacji dla kolejnych grup odbiorców: uczniów szkół kończących szkołę podstawową i ich rodziców oraz doradców zawodowych
  • dr Agnieszka Szymocha, dr hab. Krzysztof Rębilas, prof. URK, Węzeł edukacyjny: szkoła–uniwersytet. Nauki przyrodnicze – fizyka.
  • dr Maria Krystyna Szmigel, Mieczysław Sowa, Egzamin maturalny z geografii w latach 2005-2025  
  • dr Elżbieta Strzemieczna, Profil absolwenta i absolwentki w kontekście planowanych zmian w edukacji

 

10.30–11.00

Przerwa kawowa

 

11.00–13.15

Sesja Plenarna V

Dwa oblicza nowych technologii

Prowadzenie: prof. Barbara Ciżkowicz (PTDE), Małgorzta Michalska (PTDE)

  • Jerzy Matwijko, W kierunku egzaminów ogólnokształcących on-line
  • dr inż. Franciszek Wyrwa, dr Michał Wyrwa, Czytelnictwo dla przyjemności w dobie dzieciństwa opartego na telefonie: wyzwania i szanse
  • dr Marcin Trepczyński, Predyspozycje czy zawód – jak wspierać wybory edukacyjne i zawodowe z wykorzystaniem AI. Doświadczenia projektu ZRK
  • prof. dr hab. Bolesław Niemierko, Ewolucja diagnostyki edukacyjnej. Personalizacja kształcenia
  • prof. dr hab. Bolesław Niemierko, Podsumowanie konferencji

 

13.15–14.00

Lunch

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z Polityką prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce. Więcej →

Zmiany w Polityce Prywatności


Zgodnie z wymogami prawnymi nałożonymi przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w niniejszym Serwisie obowiązuje nowa Polityka prywatności, w której znajdują się wszystkie informacje dotyczące zbierania, przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników tego Serwisu.

Przypominamy ponadto, że dla prawidłowego działania serwisu używamy informacji zapisanych w plikach cookies. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies.

Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies w niniejszym Serwisie, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie Serwisu.

Polityka prywatności