Konferencja PTDE 2025
Konferencja PTDE 2025

Program konferencji

20 września 2025

Trzeci dzień XXXI Konferencji ramowy program 

Rozpoczynamy obrady od godz. 8.30 

 

8.3010.30   Obrady w Sekcjach
 

Sala A. Nauczanie i uczenie się w szkole podstawowej wyzwania selekcyjne, demograficzne, innowacyjne i kompetencje przyszłosci 

Prowadzenie: Maria Michlowicz (OKE w Krakowie), Jerzy Matwijko (OKE w Krakowie), PTDE

 Sala B. Monitorowanie karier absolwentow w kontekscie egzaminów zewnętrznych 

Prowadzenie: dr Henryk Palkij (OKE w Krakowie), PTDE, dr Henryk Szaleniec, PTDE

 

Marek Gumowski, Zmiany demograficzne jako determinanta funkcjonowania szkół podstawowych w wojewodztwie pomorskim w latach 2030–2040 

Maria Krogulec-Sobowiec,  Moc fabuły baśni dydaktycznej w edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

dr Sylwia Opozda-Suder, dr Aleksandra Jasińska-Maciążek
dr hab. Paweł Grygiel, prof. UJ, dr hab.  Roman Dolata, prof. UW Rewizja i rozszerzenie polskiej wersji Kwestionariusza Szkolnego Dobrostanu Ucznia (SSWQ-PL-R): właściwości psychometryczne na podstawie dwóch badań z udziałem uczniów szkół podstawowych

dr Ludmiła Nowacka, Edukacja poprzez kulturę działalności Raciborskiego Centrum Kultury

dr Nadia Lutsan, Innovative strategies to support Ukrainian refugees in the new school environment of Poland (Innowacyjne strategie wsparcia ukraińskich uchodźców w nowym środowisku szkolnym w Polsce)

Maria Krogulec-Sobowiec, Kwalifikacja wolnorynkowa „Kształtowanie u dzieci i młodzieży kompetencji przyszłości z wykorzystaniem gier dydaktycznych” w ramach uczenia się przez całe życie

dr hab. Roman Dolata, prof. UW, dr Aleksandra Jasińska-Maciążek, dr hab. Barbara Murawska,  Lokalizacja szkoły podstawowej a dostęp do prestiżowych liceów: analiza przestrzennych mechanizmów selekcji

dr Tomasz Żółtak, Rozwój systemu monitoringu karier absolwentów szkół ponadpodstawowych naprzeciw potrzebom regionów i edukacji włączającej

dr Grzegorz HumennyMonitoring karier absolwentów szkół ponadpodstawowych jako źródło informacji dla kolejnych grup odbiorców: uczniów  szkół kończących szkołę podstawową i ich rodziców  oraz doradców zawodowych

dr Agnieszka Szymocha, dr hab. Krzysztof Rębilas, prof. URK, Węzeł edukacyjny: szkoła–uniwersytet. Nauki przyrodnicze – fizyka. 

dr Horacy Dębowski, Między rzetelnością a trafnością. Ponad dwie dekady rozwoju zewnętrznych egzaminów zawodowych

dr Elżbieta Strzemieczna, Profil absolwenta i absolwentki w kontekście planowanych zmian w edukacji

10.3011.00  Przerwa kawowa  Przerwa kawowa 
     
11.0013.15 

Sesja Plenarna V
Dwa oblicza nowych technologii

Prowadzenie: prof. Barbara Ciżkowicz (PTDE)
Małgorzta Michalska (PTDE) 

 

Jolanta Pisarek, Blaski i cienie wdrażania innowacji technologicznych do szkół

Jerzy Matwijko, W kierunku egzaminów ogólnokształcących on-line

dr inż. Franciszek Wyrwa, dr Michał Wyrwa, Czytelnictwo dla przyjemności w dobie dzieciństwa opartego na telefonie: wyzwania i szanse

dr Marcin Trepczyński, Predyspozycje czy zawód – jak wspierać wybory edukacyjne i zawodowe z wykorzystaniem AI. Doświadczenia projektu ZRK

prof. dr hab. Bolesław Niemierko, Ewolucja diagnostyki edukacyjnej. Personalizacja kształcenia

prof. dr hab. Bolesław Niemierko, Podsumowanie konferencji  

13.1514.00  Lunch  

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z Polityką prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce. Więcej →

Zmiany w Polityce Prywatności


Zgodnie z wymogami prawnymi nałożonymi przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w niniejszym Serwisie obowiązuje nowa Polityka prywatności, w której znajdują się wszystkie informacje dotyczące zbierania, przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników tego Serwisu.

Przypominamy ponadto, że dla prawidłowego działania serwisu używamy informacji zapisanych w plikach cookies. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies.

Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies w niniejszym Serwisie, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie Serwisu.

Polityka prywatności